facebook_pixel

Tema

Publisert den 1. januar 2017, 2017 | av Fred Arthur Asdal

0

Slik klarer du å holde på nyttårsforsettene

Du må ikke være mester i burpees, men du må starte for å komme i mål. 

Jeg inviterer ikke til et bedre liv, kun et annet liv. Valget er uansett ditt, og husk: The difference between doing something, and not doing something, is doing something.

Steg 1: Finn motivasjonen

Vær ærlig mot deg selv:  Er du fornøyd? Hvis svaret er ja, trenger du ikke å lese lengre. Da er du framme. Hvis svaret er nei, bør du spørre deg selv om du kan gjøre noe med det. Finn et mål du kan jobbe mot. Det kan være å redusere kroppsvekta eller midjemålet. Men det kan også være å løpe 10 kilometer eller å fullføre TriQuart.

Steg 2: Nye spisevaner

Spis ofte! Å spise som en boa constrictor er ingen løsning. Spis mange, små måltider i stedet for ett stort. Nøy deg med én porsjon! Du får sikkert mat i morgen også! Hold deg unna sukker og salt, og kutt ned på fett. Godteri og brus spiser du kun på lørdager. Unngå kaker og desserter.

Steg 3: Drikk mindre alkohol

Her er målet ditt: Fra drunk til hunk. Menn drikker dobbelt så mye alkohol som kvinner. Hvor mye påvirker det midjemålet ditt? Sannsynligvis en hel del. Alkohol inneholder mye energi og bidrar derfor til overvekt og fedme. Unngå særlig øl og long drinks! Og unngå å bli bakfull. Da ryker treningsøkta neste dag.

Steg 4: Mer søvn, mindre stress

Fight or flight! Vi er programmert til å produsere adrenalin i stress-situasjoner. Da utløser vi energi til å flykte. Stresser du på jobb, løper du ikke din vei. Like fullt; du frigjør energi og stresshormonet kortisol, som ikke bidrar til stort annet enn at du eser (ytterligere) ut rundt magen. Slapp av, stress ned, sov godt!

Steg 5: Kom i form

Sorry, du blir ikke sprek av å se på Sportsrevyen eller Champions League. Ingenting kommer av seg selv. Skal du øke forbrenningen din, er du nødt til å bevege deg mer. Belønningen er sterkere kretsløp, bedre kondisjon, flatere mage og strammere muskulatur. I tillegg vil du føle deg bedre og sove bedre.

Sånn. Da har du lest denne teksten. Da er du i gang.

Artikkelen er skrevet i samarbeid med TriQuart og Fædrelandsvennen


Om forfatteren

MAMIL, firebarnsfar, forfatter, foredragsholder og arrangør. Jobber hardt og kontinuerlig for å holde sin indre sofagris i sjakk. Liker seg best på de lange distansene.



Kommentarer er stengt.

Til toppen ↑
  • Instagram

  • Arkiv


Share This